neděle 1. června 2014

K čemu všemu je Thermomix dobrý - III



Když jsem Thermomix viděla poprvé, nepřišel mi jako nic extra. Prostě další robot do kuchyně. Ten už mám, nic takovýho nepotřebuju, a ještě k tomu na to nemám místo. Dnes si bez něj neumím představit svojí kuchyni, včera jsem ho použila pětkrát. Bylo to rekordní číslo, měli jsme hosty. Ale kdybych Thermomix neměla, strávila bych "u plotny" o hodně delší čas.

Tatarák - manžel se bál, že maso bude po umletí v Thermomixu moc jemné. Přesvědčila jsem ho, že dříve se tatarák škrábal a pustila se do toho. Maso nesmí mít blány, šlachy - a je lepší ho sekat trochu zmrzlé a nakrájené na menší kostky. Dopadlo to dobře, manžel si to chválil - což je ojedinělý jev. Když něco pochválí, tak to zde berme jako značku "exlusive" nebo něco o-prav-du spe-ci-ál-ní-ho. Je to hrozný čumák... :)





Těsto na buchtu - dělala jsem banánovou, potřebovala jsem rychlou, všechno to tam naházet, zakvrdlat, nalít do formy a zabouchnout to do trouby. Přesně tak jsem to udělala, mám výborný recept na vanilkovo banánové těsto. Opravdu byla dobrá a hodně, hodně rychlá.

Tzatziki - k pečeným bramborám jsem potřebovala nějakou zálivku či omáčku. Chtěla jsem dělat klasické tzatziki, ale nějak mi na zahradě pošel kopr... Experimentovala jsem - dala jsem do mixovací nádoby pár ředkviček, česnek a koriand a rozsekala jsem to. Přidala jsem tvaroh z vaničky, jednu zakysanou smetanu, sůl a pepř, zamíchala a bylo hotovo. Bylo to ... neotřelé!



Mátová limonáda - tak tu asi znáte. Do mísy dáte mátu, třtinový cukr a oloupaný a odpeckovaný citron. Rozemelete a přidáte kostky ledu a vodu. Rozmixujete, podáváte. Je to osvěžující. Rychlé už nepíšu, je mi to trapné.

Kiwi tříšť- tak to byla absolutní pecka. Bylo krásné odpoledne a děti chtěli zmrzlinu. Nabídla jsem tuto alternativu a sklidila velký úspěch. Kiwi, cukr, ledové kostky. To je vše. Je to zdravější, nacpete do dětí vitamíny a mohou se po tom utlouct. A tady musím... Příprava trvá doslova pár vteřin! Je to rychlé! :)



Thermomix není jen tak nějaký robot. Trochu vám změní pohled na vaření, je to s ním opravdu daleko snazší. Atraktivnější. A velmi praktické. Dají se na tom snadno vyrobit zdravé a chutné věci. Chce to jen dodržovat pravidla, respektive postupy v receptech.


Žádné komentáře:

Okomentovat