pátek 31. října 2014

Šípkový čaj za studena



Všude okolo našeho obydlí rostou šípky. Dočetla jsem se, že čaj z šípků je velice zdravý, bohatý na vitamíny. A také, že není dobré čaj vařit, jelikož se tím vitamíny ztrácejí. Připravila jsem tedy čaj za studena a pak jej ohřála na 80 stupňů. Povedlo se, zde je postup.

Natrhala jsem 150 gramů čerstvých šípků, které jsem důkladně opláchla ve vodě.


Šípky jsem pak vložila do mixovací nádoby a krátce, asi 4 vteřiny sekala na rychlost 5.


Zalila jsem je 650 gramy studené vody a nechala louhovat 6 hodin. Ideální možná je toto provést večer a pokračovat ráno. 
Pak se směs musí řádně přecedit, doporučuji jistě přes plátno. Pokud by se vám do toho nechtělo, pak je možné čaj nechat odstát a nechat drobné částečky šípků usadit na dně. Nalévat jen shora. 
Po zcezení čaj ohřejte na 80 stupňů a pijte. My ho měli dost kyselý, přidala jsem lehce medu. 

Ojedinělá chuť. 



Žádné komentáře:

Okomentovat