středa 9. července 2014

Rizoto - co dům dá



Většinou vařím kuřecí rizoto, a to přesně tak, jak ho vařila moje maminka. Neměla jsem ale kuře, a taky jsem chtěla vyzkoušet něco nového. Přišlo tedy na svět rizoto ve stylu "Co dům dá".
Recepty "Co dům dá" mám obecně moc ráda, zužitkují se věci třeba těsně před konce spotřební doby, vymete se každý kout spíže a kolikrát z toho vyleze něco moc dobrého.

V podstatě si dejte do svého rizota co potřebujete, to co tam máte rádi. Podmínkou je jen rýže, vývar - stačí z kostky, a pak už je to na vás.

Zde jen takový mustr, jak jsem rizoto vařila já.

Suroviny na 4 - 5 porcí
sýr - kousek parmezánu, kousek goudy a zbytky plátkového eidamu
3 jarní cibulky
1 větší mrkev
sušené houby, cca tři hrsti
300 gramů jasmínové rýže
2 polévk. lžíce oleje
1,5 kostky zeleninového masoxu
asi 1 dcl vína bílého
nasekaný koriandr a petrželka



Postup
Nejdříve jsem si posekala sýr, všechny druhy jsem dala do mísy a sekala na rychlost 10.
Pak jsem do čisté mixovací mísy dala cibulku a mrkev a sekala 6 sekund/ rychlost 5.
Přidala jsem olej a restovala 3 min/Varoma/rychlost 1.
Do mísy pak přijdou sušené, předem namočené houby, a navážená a propláchnutá rýže. Dušení nastavte na 3 min/opět Varoma/zpětný chod/ rychlost 1. Přidejte bílé víno a promíchejte na zpětný chod.
Teď je důležité mít připravený horký vývar - 600 - 700 gramů, který se přilije k rýži. Následuje vaření.
Doba vaření je závislá na druhu rýže, doporučuji takto:
nastavte si čas na 15 min/100st/zpětný chod/rychlost 1. Pak rýži ochutnejte a případně dovařte. Já vařila 17 minut rýži jasmínovou a bylo to akorát.
V poslední minutě jsem přidala nasekané bylinky. Ve stejnou chvíli můžete přidat i část nasekaného sýru anebo s ním jen posypat jednotlivé porce.




Snědli to. Manžel trochu prskal, že tam není maso, ale nakonec to taky snědl. A rád!



Moc! ráda si přečtu, jak rizoto na Thermomixu vaříte vy...

Žádné komentáře:

Okomentovat