středa 30. července 2014

Jak nejsnadněji umýt Thermomix



Nejsnadnější umytí Thermomixu je samozřejmě pomocí Thermomixu samého.
Používám samočištění velmi často, vyplatí se zvláště po hnětení těsta, ovesné kaši a tak podobně. Zvláštní kategorií je sekání masa, což většinou vyžaduje rozmontování dolní části nádoby. Pokud o maso nejde, pak postupuji takto:



Do nádoby naliju přímo z kohoutku asi 2 dcl co nejteplejší vody. Zakápnu pár kapkami čistícího prostředku, a uzavřu víkem i odměrkou. Zapnu na 10 vteřin na rychlost 10. Všechno usazené, zaschlé, umaštěné je z nejhoršího venku a mísu velmi snadno umyju ve dřezu kartáčem s dlouhým držákem. Samotné dno i nože potřebuji většinou alespoň minimální, manuální péči.
A je umyto.
Je to opravdu rychlé a snadné. Když si vzpomenu na ty hrnce... Uf.


Když potřebujete zároveň omýt metličku, použijte nejvyšší rychlost 4.

Tyto skvělé kartáče jsem dříve vůbec nepoužívala. Přinesl je domů manžel, tak jsem je tak nějak bojkotovala...
Ale teď na ně nedám dopustit, používám je i na běžné mytí nádobí.






p.s. fajnšmekři na sušení mixovací nádoby používají utěrku a neznámo vysokou rychlost. Točící utěrka na ostrých nožích mi přijde trochu nebezpečná, mám své utěrky ráda. Tak jsem to nezkoušela... Vy jo?

2 komentáře:

  1. U té utěrky se dává zpětný chod.Kde jste koupila ten kartáč? děkuji.

    OdpovědětVymazat
  2. Já takové vymoženosti v kuchyni vůbec nemám a nechci. Používám klasické dřevěné vařečky , na mytí nádobí přírodní houbičky a ekologický jar. Jsem zastánce přírodních věcí, které tolik nezatěžují planetu. Tyto umělotiny mi nikdy nic neříkaly. Hlavně si nemyslím si, že jsou o něco lepší než přírodní dřevěné :-) .

    OdpovědětVymazat