pondělí 14. července 2014

Mátovo malinový sirup



Dělala jsem mátový sirup a připletly si mi pod ruku maliny. Taková menší miska, právě očesaná na zahradě. Zkusila jsem tedy mix a vyšlo to moc dobře.

Máta
Máta vám může udělat dobře na žaludek, na trávení, zažívání. Osobně mám pocit, že opravdu uleví, když je člověku těžko. Většinou to řešíme čajem z čerstvé máty, ale i ta šťáva má něco do sebe.



Použila jsem asi 150 gramů mátovým lístků, sem tam kousek tenčího stonku.
Pak jeden oloupaný a odpeckovaný citron - větší.
A 200 gramů malin, půl kila cukru a půl litru vody.

Postup na Thermomixu jsem zvolila následující:
Natrhaly jsme celou nádobu lístků máty a opláchly je. (To tvrdé Y je tu proto, že jsem ten sirup dělala se svými dcerami.). Přidaly jsme nakrájené plátky oloupaného citronu a misku malin. Rozmixovaly jsme to - asi 15 sekund na rychlost 10. Plánovala jsem rychlost menší, ale trochu nám ujela ruka...
Naštěstí to nevadilo. Přilily jsme vodu a přisypaly cukr, pak vařily 15 min. na 100 stupňů.

Sirup se musí nechat alespoň tři hodiny uležet. Pod pokličkou. Pak jej slijte přes hadr, dala jsem sítko a do něj kousek bavlněného plátna (tady pozor, aby nevonělo máchadlem nebo práškem na prádlo) a vše jsem to hodně vymačkala. Scezený sirup jsem pak ještě dalších 20 minut vařila na 100 stupňů.





Sirup je červený, převládá chuť máty a je ho kolem litru.

Ale překvapilo mě, jak si ty maliny vydobyly svojí pozici. Dá se myslím, uhádnout, že v tý hromadě máty byla schovaná právě malina...

Tuhle poslední hezkou fotku dělala moje mladší dcera.


Žádné komentáře:

Okomentovat