pondělí 12. května 2014

Velmi dobrý a samozřejmě velmi rychlý sváteční dort

Takhle dobrý dort se mi ještě nepovedl. Nevypadal nijak extra, nešel mi vyválet fondán a trocha krému vytekla, ale tolik pochval ohledně chuti dortu jsem ještě nedostala. I starší sousedky se mě ptaly na recept!


Jelikož jsem to ale dělala celé v Thermomixu, tak jim recept na piškot nebyl moc platný. A debata se strhla v prezentaci Thermomixu… Naplánovaly jsme návštěvu u nás, chtějí to vidět.





Mírné zahřívání těsta v první fázi dělá zázraky. Tento recept na piškot je fakt skvělý, po upečení se s ním dá dobře pracovat, jelikož se nedrolí - má lehce “gumovou konzistenci”. Opravdu doporučuju vyzkoušet.
A krém je pohádka sama o sobě. Jde o odlehčený krém z másla a lučiny, množství cukru je na vás. Já do něj posadila pokrájené, rozmražené jahody, a bylo to velmi osvěžující. Ta trocha fondánu na dortu tomu všemu dodala tu správnou slavnostní chuť.
Za tento dort ručím! Určitě vyzkoušejte.






Recept na piškot
- je to akorát na formu 22cm průměr, na jedno proříznutí.


Ingredience
máslo na vymazání dortové formy
4 vejce
100 gramů cukru
½ lžičky vanilkového aroma - není zcela nutné, ale moc hezky to “ovoní”
120 gramů hladké mouky
1 špetka soli


Příprava
1. Rozehřejte troubu na 180°C. Formu vymažte máslem.
2. Do mixovací nádoby nasaďte šlehací metličku. Vložte vejce, cukr a vanilkové aroma a míchejte a zahřívejte 6min/37°C/rychlost 4. Pak míchejte dalších 6min/rychlost 4.
3. Přidejte mouku a sůl a míchejte 4sek/rychlost 3. Poté vše opatrně promíchejte stěrkou.
Zde doporučuji striktně dodržet postup, aby těsto “nespadlo”. Míchám vždy jen zlehka a jistě ne déle, než je nutné.
4. Pečte asi 20 minut, rozkrojte až po úplném vychladnutí.


Recept na krém


Ingredience
360 gramů lučiny
150 gramů másla pokojové teploty
60 gramů cukru


Příprava
1. Vložte máslo a mixujte. Je dobré mít máslo opravdu pokojové teploty, pokud není, pak doporučuji mixovat až do hladka.
2. Přidejte lučinu a cukr a míchejte.
Lze přidat ovoce již teď, to je na vás.

Fondán byl koupený a nápis jsem psala to čokoládovou polevou. To se mi nelíbilo, tak jsem tu ještě mokrou polevu posypala barevným zdobením. To už bylo hezčí. Manželovi se dort líbil a dětem ještě o trochu víc.




Dcera má narozeniny o čtyři dny později, dělala jsem dort velmi podobný. Rozdíl je jen v potažení, zde to není fondán, ale marcipán;
a krém jsem s jahodama rozmíchala. Nevím, co je lepší, každý má na to jiný pohled. Prostě si můžete vybrat, obě varianty jsou opravdu moc dobré. 





Žádné komentáře:

Okomentovat