pondělí 12. května 2014

Pomazánky na dámský večírek

Měly dorazit až na večer, nebylo tedy třeba vyvářet nic velkého. Bylo třeba jen něco hodit na stůl, ideálně tak, abych si mohla sednout a už si jen dobře pokecat. Volila jsem pomazánky, celkem čtyři, a k tomu čerstvé bagety a na proužky nakrájenou zeleninu. Salátovou okurkou, proužkem mrkve a řapíkatého celeru se obzvlášť dobře nabíral avokádový dip.


Je to opravdu úžasné, jak snadno a rychle se pohoštění tohoto druhu připravuje. Prostě jsem si vyndala všechny ingredience na pult, postupně to házela do Thermomixu, pak to dala do misky, umyla mixovací nádobu a jela nanovo. Za slabou hodinku jsem měla pohoštění jako víno. Byla jsem hodně chválena, pomazánky byly vesměs originální, žádná už dávno ohraná česneková nebo rybičková. Kdepak! Dělala se šunková pěna nebo kuřecí pomazánka s ananasem (mimochodem hodně připomíná chuť kuřecího koktejlu, který za dob komunismu byl k dostání v lepších restauracích);
a dále jsem zkoušela nový recept na vajíčkovo-hermelínovou pomazánku a experimentovala s avokádem. Díky zeleníně se pak dalo mluvit o lehkém, večerním pohoštění.


Pokud chcete vyzkoušet, zde jsou jednoduché recepty. U obou platí, že to tam prostě hodíte a mixujete. Dejme tomu že “vložte do mixovací nádoby a mixujte 20sek/rychlost 5. Podle potřeby mixovaní opakujete a pomáháte si stěrkou”.
Mnoho zdaru a dobrou chuť.



Hermelínovo-vajíčková pomazánka
1 malá cibule - nasekáme jako první 5sek/rychlost 5
2 kusy Hermelínu
2 uvařená vejce
1 pomazánkové máslo
1 menší, bílý jogurt
1 tavený sýr, cca 50gramů
trochu soli a pepře, podle chuti



Avokádový dip
200 - 250 gramů oloupaného, zralého avokáda - nejlepší je to dvojbalení zatavené v celofánu
60 gramů smetany
200 gramů zakysané smetany
½ lžičky soli
½ lžičky bílého pepře
možno nasekat ještě trochu čerstvého koriandru, ale já ho neměla





Recept na kuřecí s ananasem a na šunkovou pěnu najdete v základní kuchařce.

Žádné komentáře:

Okomentovat