pondělí 24. listopadu 2014

Jaký je domácí jogurt z nového Thermomixu



Nikdy předtím jsem si doma jogurt nevyráběla. Byla jsem velmi zvědavá, jak ten proces vůbec probíhá a samozřejmě nejvíc na to, jak dopadne.

Překvapilo mě, že se postup na displeji, tedy postupovala jsem podle pokynů z čipu, neshoduje s kuchařkou. Tam je totiž uvedeno, že se má jogurt ve sklenicích strčit pod deku. Thermomix se v okamžiku po vaření nastavil sám na 8 hodin - ohřev na 37stupňů. Vyřadilo mi to Thermomix na zbytek dne, ale bylo to tak zcela bez práce...

Po těch osmi hodinách, vyšlo mi to do 22:30hod, jsem jogurt přelila do skleniček, pevně zavřela a dala do lednice. Ochutnala.

Byl velmi dobrý, nedařilo se mi hned pustit se lžíce. Udělala jsem jej nasladko, i s trochou smetany. Děti později usoudily, že se hodně podobá sladkému jogurtu Acitivia. Chutí i konzistencí, která je trochu řidší.

Je chutný a navíc mám tedy pocit, že vím, co jím. Nejím s tím žádná "éčka", aromata a další dobroty tohoto druhu. Jistě jej budu dělat, jen si vždy musím promyslet načasování, aby mě můj TM netahal z postele... :)


3 komentáře:

  1. Taky ho dělám.Ale nic se nestane, když zůstane ve skleničkách déle.Jaké jste používala lahvičky,Děkuji

    OdpovědětVymazat
  2. Teď ještě koukám na ten vásš postup.Je tam ještě jeden recept, já tedy mám TM 6 a tam se jogurt udělá za chviličku a vy ho nalejete do sklinek a pak se dělá 10 hodin už ve sklinkách.

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě souhlasím s tím složením. Už jen z toho důvodu, že domácí jogurt neobsahuje žádná zbytečná éčka atd je prostě lepší. My si doma jogurt děláme v jogurtovači a zatím se mi ještě ani jednou nestalo, že by se nepovedl. Mně i dětem chutná. :-)

    OdpovědětVymazat